Práce na know-how / „Příprava celého franšízového konceptu Mr. Sushito nám zabrala zhruba tři roky. Během nich jsme ladili každý detail všech procesů tak, abychom své zkušenosti a veškeré know-how mohli poskytnout svým budoucím franšízovým partnerům," prozrazuje Petr Fabík.
pondělí
18.01.2021
„Musíme z této nešťastné doby vytěžit maximum. Kdy jindy investovat, když ne v krizi,“ říká Petr Fabík, investiční a franšízový manažer konceptu Mr.Sushito.
 

Rok 2020 je za námi. Jaký pro značku Mr. Sushito byl? Jak se na něj budete zpětně dívat?
Na rok 2020 budeme vzpomínat ještě dlouho. Nemá cenu si teď na cokoli stěžovat, vliv máme pouze sami na sebe, a jak říká klasik, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat. Minulý rok byl nepředvídatelný, těžký. Na druhou stranu však musím poděkovat všem kolegům, že se k situaci postavili čelem a potvrdili jsme si, že jsme se obklopili báječnými spolupracovníky a celý kolektiv přetavili ve skvěle fungující motor celého Sushita. Musíme si také přiznat, že vše zlé je k něčemu dobré, a celá ta covidová krize nám dokázala, jak je Mr. Sushito opravdu silná značka. Naši zákazníci nám zůstali věrní a na tržbách je to znát. Ten rozdíl oproti běžnému provozu tak velký není. Mezi první a druhou vlnou jsme měli rekordní tržby a cítíme, že z celé téhle krize vyjdeme silnější než jsme kdy byli.

Gastronomie byla letos velmi tvrdě zasažena dopady vládních opatření. Myslíte si, že to řadu lidi odradí od rozjetí byznysu v tomto oboru, nebo je možné že budeme svědky většího počtu zájemců o podnikání v gastronomii pod hlavičkou některých gastronomických konceptů?
Dle mého teď může myslet na otevření franšízy v gastru pouze milovník adrenalinu. V této době začínat s něčím takovým není opravdu pro každého. Teď je spíš otázka, kdo ještě vypadne z kola ven. Největší problém není současná situace, největší problém je, že to světlo na konci tunelu vidět není. A ti, co by ho měli ukázat, dělají vše proto, aby ještě dlouho vidět nešlo. Samozřejmě po vyřešení současného problému bych si dovolil tipnout, že zájemců bude přibývat. Současná situace dělá prostor na trhu, uvolňují se prostory. I my jsme začali budovat další pobočku. Nechceme čekat až bude problém vyřešen, příležitosti, v tomto případě v souvislosti se zajímavější nabídkou prostor, je třeba využít. Musíme z této nešťastné doby vytěžit maximum. Kdy jindy investovat, když ne v krizi. My ale přesně víme, kam jdeme a za jakých podmínek, myšleno těch interních. Víme, co si můžeme dovolit. Tyto informace a zkušenosti noví franšízanti samozřejmě nemají.

Jaké plány máte ohledně expanze pro rok 2021?
Jaké plány máme? Otevření již zmíněné pobočky v Olomouci. Další ukáže čas. Teď dopředu moc plánovat nejde. Budeme pokračovat v práci hlavně na interních procesech a na procesech, které reflektují současný stav. Spustili jsme na našem webu objednávkový systém pro take-away, který nám doteď chyběl. Dále jsme v dobudovali interní systém s pracovním názvem „Sushiťák“, který obsahuje docházkový systém spolu s komplexním systémem pro řízení lidských zdrojů. Systém propojuje všechny naše pobočky, automatizuje náš provoz a novým způsobem bude motivovat naše zaměstnance. Zautomatizovali jsme tak systém plánování směn, systém odměňování, vzdělávání a podobně. Kolegové také pracují na vyladění nabídky jídel, nic zásadního neměníme, pouze precizujeme a zdokonalujeme současnou nabídku, kterou bychom rádi spustili s novou olomouckou pobočkou.

Učinili jste v důsledku vypořádání se s vládními opatřeními nějaké změny v konceptu, případně v procesech fungování, které se osvědčily natolik, že se stanou součástí konceptu i v době, kdy koronavirová krize pomine?
Nic zásadního jsme neměnili. Jediná změna byla právě již zmíněná aplikace pro take-away objednávky, abychom to zákazníkům ulehčili. Zákazníci již před koronavirovou krizí využívali možnosti take-away objednávek a rozvozu. Což nám právě i v této krizi napomáhá. Aktuálně tedy jen zdokonalujeme take-away objednávky, na ostravské pobočce připravujeme vlastní rozvoz přes náš web a už připravujeme také nové ekologické obaly na míru na všechna naše jídla.


Na místě záleží / Vstupní poplatek, jež zahrnuje startovací franšízový balíček, zaručení územní exkluzivity, zaškolení nebo vizualizace pobočky, činí v případě konceptu Mr. Sushito 150 tisíc Kč. Investice do otevření samotné pobočky pak závisí na její velikosti a náročnosti stavebních úprav, pohybuje se od 1,2 milionu Kč. V případě otevření provozovny ve food courtu některého z nákupních center, jsou obvykle náklady nižší a dosahují zhruba 0,9 milionu Kč.

Populární na fóru

Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/

3 komentář(e)
posledni 26.12.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015