Raketový pizza byznys

Finance na podnikání / Franšízant poskytovateli licence neplatí žádný poplatek za licenci. Investice se pohybuje od 0 do cca 350 tisíc Kč, v případě stavebních úprav je vyšší. Průběžný franšízový poplatek pak činí 5 % z obratu.
pondělí
25.07.2022
Franšíza Raketou.cz má ambici rozšířit se do všech regionů republiky. Pomoci jí v tom mají franšízoví partneři. Čím se liší od konkurence?
 

V současné době najdeme provozovny tohoto gastronomického konceptu, který se specializuje na americkou pizzu, zatím jen v Praze, kde fungují dvě – v Krči a Karlíně. Jde o pobočky franšízora, ke kterým by se brzy měla připojit třetí. K tomu je naplánováno otevření dalších dvou, tentokrát franšízových. Na ty se mohou pomalu začít těšit milovníci americké pizzy z jižních Čech a severní Moravy. „Snad se vše vydaří podle plánu a brzy budeme mít 5 provozoven,“ říká Jan Siuda, jednatel společnosti Effectively, která za značkou stojí a je součástí skupiny MyFoodPlace.

Raketou.cz vzniklo jako první vlastní značka v rámci sítě Cloud/Dark kuchyní skupiny MyFoodPlace. „Vyloženě jsme si řekli, že uděláme vlastní koncept, který bude lepší než koncepty naších restauračních partnerů. Fakticky jsme si chtěli vyzkoušet, jak náročné to je a jak moc lépe se nám to podaří dělat ve srovnání s existujícími restauracemi. A jednoduché to nebylo,“ prozrazuje Jan Siuda. Původně měl současný franšízor v plánu otevírat pouze vlastní pobočky, ale zájem o získání licence přiměl vedení společnosti k vytvoření franšízového konceptu. Díky tomu totiž může být expanze rychlejší, než kdyby všechny provozovny otevírala sama centrála.

Podnikání v zavedeném byznysu

Zájemci o franšízovou licenci Raketou.cz si mohou otevřít zcela nové samostatné bistro nebo se rozhodnout pro Delivery formát. Pokud již v oboru gastronomie podnikají, mohou koncept dokonce začlenit do své již fungující provozovny. „Jedna z věcí, ve kterou celkem věříme je multi-brandová budoucnost restaurací. Jinými slovy, úspěšné restaurace fungující v segmentu rozvozu jídel jsou dneska téměř vždy multi-brandové. Raketou je skvělý systém pro tyto účely, a to hned z několika důvodů,“ vysvětluje Jan Siuda, podle kterého tím prvním důvodem je fakt, že koncept, jeho provoz a také produkt samotný je extrémně jednoduchý na přípravu i pro nekvalifikovaný personál. Zároveň má nízké nároky na pracovní prostor v kuchyni a také na personál. Navíc se jedná o koncept pizzy, který si absolutně nekonkuruje s klasickými italskými pizzami. 

Minimální prostory pro Delivery formát se pohybují již od 35 m2. Měly by se nacházet v logisticky dobře dostupné lokalitě s možností parkování pro kurýry. Bistro formát je náročnější na plochu a celkovou obsluhu, vyžaduje atraktivní lokalitu, s vysokou průchodností lidí, výhledem do ulice a možností parkování. Minimální spádovost pro vybudování pobočky již od 30 tisíc obyvatel. Co se týče investice, která na budoucí franšízanty čeká, záleží na vybavenosti a dostupnosti prostor. Pokud to bude existující restaurace se zázemím, pohybuje se počáteční investice v rádu nižších desítek tisíc. Samozřejmě pokud je potřeba výstavba nebo renovaci prostor, nákup vybavení apod., je částka vyšší. 

Od poskytovatele licence získá franšízant veškeré know-how a zaškolení potřebné pro vedení pobočky. Spolehnou se pak může na začlenění do dodavatelsko-spotřebitelského řetězce. Školení a potřebnou certifikaci zajistí franšízor i pro zaměstnance pobočky franšízanta. Tomu pak poskytne i vlastní softwarové vybavení pro řízení provozu a rozvozů.


Vhodný prostor / Pizza je stále jídlo, které vévodí rozvozům. Je tedy dobré, aby se k provozovně dalo rozumně zajet autem a pohodlně zaparkovat.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015