Pivnice na míru
Pivovar Staropramen, majitel restauračních sítí Potrefená husa a Naše hospoda, chystá pro svůj pivovar Ostravar nový koncept. V současné době finišují přípravy k otevření první hospody s názvem Ostravarna, jejíž spuštění se očekává začátkem dubna v nejlidnatější lokalitě moravskoslezského regionu Ostrava-Jih. Koncept staví na zkušenostech specialistů, kteří se podíleli na rozvoji sítě franšízových restaurací Potrefená husa.
Pivovar v současnosti počítá s otevřením dvou poboček na Ostravsku. Nový koncept má vycházet spíše z logiky Naší hospody, která svým charakterem připomíná klasickou pivnici. Protože Ostravané zkonzumují většinu produkce v točené podobě, je pro zástupce pivovaru nový koncept příslibem vysoké návštěvnosti. Za jeho vytvořením však nestojí pouze zájem místních obyvatel o točené pivo. „Jsou to i požadavky zákazníků, které se neustále vyvíjí. Kromě skvěle ošetřeného tankového piva, nabídne koncept svým návštěvníkům jednoduchou a kvalitní gastronomii a stylový interiér. To, že zde pivo a ostravskost dominuje, bude patrné na první pohled,“ říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.
Místo a provozovatel druhé pobočky Ostravarny zatím ale nejsou známy. „Rozhodující bude provozovatel, který prokáže schopnosti a skutečný zájem,“ odhaluje plány tiskový mluvčí společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík a dodává: „Tento koncept se nicméně nemá prosadit prostřednictvím franšízových licencí. Vychází totiž z konceptu Naše hospoda a je založen na obchodním partnerství. K rozvoji na franšízové bázi je určena síť restaurací Potrefená husa.“
V současnosti je v provozu na 30 franšízových poboček sítě Potrefená husa. „Za svůj úspěch vděčí především síle značky a podpoře, kterou pobočkám Pivovary Staropramen poskytují,“ hodnotí mluvčí Pavel Barvík. Protože se konceptu v současnosti daří, chystá se společnost v blízké budoucnosti otevřít v Česku další pobočku. „Expanzi do zahraničí s tímto konceptem neplánujeme. Vznikl pro potřeby tuzemských zákazníků a není tedy vhodný pro zahraniční klientelu. V úvahu přichází maximálně rozšíření na Slovensko,“ doplňuje Barvík.
Na českém trhu gastronomie působí v současnosti třicet franšízových konceptů, což tvoří 15,7% celkového franšízového trhu. V minulém roce byl tento sektor jasně nejoblíbenějším odvětvím. Výhodou podnikání na franšízové bázi je především sdílené know-how již zavedeného konceptu. Provozovatelé poboček si tak mohou ušetřit spoustu starostí, souvisejících s rozjezdem vlastní restaurace. Tato výhoda je ale kompenzována silnou konkurencí na trhu, která může komplikovat návratnost počáteční investice. „Provozovatelé si jsou vědomi, že v silné konkurenci mohou obstát pouze tehdy, když mohou zákazníkům dlouhodobě nabízet originální sortiment a kvalitní služby. Očekáváme proto, že si sektor gastronomie své prvenství udrží i v tomto roce,“ sdělila portálu Franchising.cz Lenka Nováková, Business Development manager poradenské společnosti PROFIT system.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...