S pivem až na konec světa

Česko je zemí pivařů, při zmínce o pivu a jeho nejvyšší světové spotřebě v ČR pociťuje hrdost více než polovina českých mužů a třetina žen, jak vyplynulo z průzkumu Akademie věd. Průměrný Čech v současnosti vypije 147 litrů piva za rok, spotřeba piva zůstává v ČR na stejné úrovni už od 70. let. Tuzemské pivovary navíc loni vyrobily vůbec nejvíce piva v historii, a to 20,5 milionu hektolitrů. Byznysu s pivem se tak dlouhodobě daří a konkurence mezi výrobci piva i pivními výčepy a restauracemi neustále roste.
Spoléhat je proto potřeba nejen na kvalitní zlatavý mok. To si již před více než 10 lety uvědomili například majitelé úspěšného franšízového konceptu The PUB, kteří přišli v roce 2005 s nápadem na samoobslužné pivní výčepy. První bar, kde si hosté mohou sami natočit pivo do půllitrů, otevřeli Martin Šampalík a Jan Stuna v Plzni, dnes vlastní v ČR 14 restaurací značky The PUB, jednu pobočku má síť v Německu a dvě v sousedním Rakousku. Jedinečnost nápadu a celého konceptu jejich expanzi letos možná posune také do Belgie a Itálie.
Rodinný pivovar a mezinárodní Švejk
Na originálním typu obsluhy staví své know-how také franšízová síť Výtopna, která prostřednictvím vláčků doručí ke stolu nápojovou objednávku. Výtopna má k dispizici hned několik patentem chráněných nápadů a užitných vzorů, které provozovatelům restaurací garantují trvalou exkluzivitu a charakteristický ráz restaurace. Podle majitele a autora konceptu Petra Fridricha je i o jeho koncept zájem i ze zahraničí, expandovat chce nejdříve ale na Slovensko. Firma vlastní mateřskou restauraci v Praze a franšízy v Ostravě, Brně a Orlové.
Restaurace sítě Výtopna je obsluhována modelovými vláčky, které brázdí 400 metrovou trať. Své originální nápady si majitelé Výtopny nechali oficiálně patentovat.
Jak The PUB, tak Výtopna nabízejí spolupráci i zavedeným restauracím, které po podepsání licenční smlouvy procházejí přestavbou v duchu konceptů. V případě Výtopny je potřeba pro takovou změnu investovat asi 5 milionů korun (podle velikosti provozovny), návratnost se pohybuje v rozmezí od 2 do 4 let. Podobnou částku vyžaduje při spolupráci pro úpravy výčepu i The PUB, výjimečně se v nabídce pro franšízanty objeví k převzetí i stávající restaurace v síti. U The PUB se tak stalo nedávno v rámci rostoucí obchodní aktivity v zahraničí, která si podle majitelů žádala změnu strategie, a to i s ohledem na množství mateřských provozoven.
Prostřednictvím franšíz se v Česku rozvíjí také rodinný Pivovar Bernard, který se letos rozhodl pro expanzi v menších českých městech. Bernard přitom vychází v podnikání především ze znalosti a hodnoty zavedené původní značky. Nově uvedl do nabídky pro franšízanty koncept nazvaný Bernard Bar. Oproti Bernard Pubům, kterých má pivovar 6 v Praze, mají být bary rozlohou i nabídkou menší. První Bernard Bar by se měl objevit v létě v Olomouci, poté je na řadě Litvínov. Na prvorepublikového ducha odkazuje síť Švejk restaurant, která má po celé zemi na 50 restaurací. Zájem o koncept projevili ale také firmy z Evropy či Jižní Koreje.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...