Šance na úspěch v gastronomii
První pobočka tohoto franšízového konceptu otevřela své dveře zákazníkům v centru Prahy v roce 2012. Od té doby se síť rozrostla na 9 poboček, 3 z nich jsou provozovány franšízovými partnery. Všechny fungují na území našeho hlavního města. Nyní je podle vedení sítě čas na expanzi do dalších lokalit. „Momentálně hledáme franšízanty pro další růst mimo Prahu. Zejména máme zájem o spolupráci v rámci Brna a krajských měst. Šanci mají i uchazeči o licenci z dalších míst v Praze, kteří by chtěli svou pobočku provozovat v obchodních centrech či na dalších frekventovaných místech. Příležitost podnikat pod naším brandem nabízíme i zájemcům ze Slovenska,“ říká spolumajitel Burrito Loco Jan Matoušek.
Vstupní poplatek za licenci Burrito Loco přijde franšízanta na 250 až 500 tisíc Kč. Dále musí být připraven investovat minimálně 2 miliony Kč do své nové pobočky. Pravidelné měsíční poplatky se pohybují od 5 do 9 % z čistých prodejů. Franšízanti každý měsíc hradí také 20 tisíc Kč za služby managementu, tato částka pokrývá náklady spojené s manažerskou podporou ze strany centrály, licencí na účetní pokladní software a help desk a také měsíčními audity a analýzami. Jak franšízor upozorňuje, podmínky se snaží vždy pro každou lokalitu nastavit individuálně tak, aby byl provoz franšízanta již od počátku ziskový.
Podpora centrály
U svých budoucích franšízantů hledá poskytovatel licence podnikavost, pracovitost, vášeň pro TEX-MEX kuchyni, a hlavně schopnost dotáhnout rozdělané věci do konce. „Naší výhodou je, že nepotřebujeme dlouholeté zkušenosti v gastronomii, ačkoliv jsou samozřejmě plusem. Náš koncept je připravený tak, že kuchařskou stránku podnikání máme na starosti my skrze dodávky klíčových surovin, které připravujeme podle našich receptur centrálně, což zároveň zajišťuje stejnou kvalitu a chuť na každé z našich provozoven,“ vysvětluje Jan Matoušek.
Zájemce o franšízu si může vybrat hned z několika typů poboček, které by chtěl pod hlavičkou Burrito Loco provozovat. Liší se svým umístěním. V centru města či v jiné frekventované lokalitě to je Street Bistro, v případě obchodních center je pak vhodný formát Food Court. Příležitost stát se součástí této progresivní značky mají i majitelé již fungujících restaurací. „Vytvořili jsme nový koncept franšízové spolupráce s pracovním názvem „ghost kitchen“, kdy náš koncept nabízíme již zavedeným gastro podnikům, které mají zájem o rozšíření portfolia například na rozvozových profilech. Tímto způsobem mohou například existující restaurace lépe vytížit personál a získat dodatečnou klientelu s minimálními investicemi,“ doplňuje Matoušek.
Podle něj je i v současnosti vhodná doba na rozjetí vlastního podnikání v oboru gastronomie, zvláště v momentě, kdy je byznys založen zejména na službě take-away, což je případ právě Burrito Loco. Na trhu se totiž objevila řada zajímavých obchodních míst, kterých bylo v minulých letech nedostatek. I situace na trhu práce se samozřejmě zlepšila ve smyslu dostupnosti personálu. Pro toho, kdo chce v tomto sektoru podnikat dlouhodobě a dokázal se vypořádat s tou těžkou situací posledního roku, má tato doba tedy i světlejší stránky.
Inspirace z cest
Za vznikem Burrito Loco stojí dva Američané žijící v Praze, Glenn David Spicker a Scott Anthony Kelly. Bohaté zkušenosti z gastronomie a z cest po Jižní Americe na straně Scotta a podnikatelský drive Glenna daly vzniknout již zmiňované první pobočce v pražské Masné ulici. „V jejich přesvědčení, že našli unikátní koncept, který na scéně české gastronomie doposud chyběl, je již brzy po otevření prvního Burrito Loco poblíž vyhlášené Dlouhé ulice v Praze utvrdily fronty hostů“ dodává Jan Matoušek.
V současné době lze restaurace Burrito Loco označit za ambasadory TEX-MEX kuchyně v Česku a na Slovensku. Mezi hlavní produkty, které mají zákazníci možnost ochutnat, patří tradiční pokrmy z jižní části USA a zejména severní části Mexika jako jsou burrita, quesadilly, tacos, nachos, ale i saláty bowly, polévky. Vyberou si nejen milovníci masa a pikantních pokrmů, protože u všech jídel lze volit různou intenzitu pálivosti, různé druhy masa, nebo vegetariánskou nebo veganskou variantu. Důraz je kladen zejména na čerstvost a poctivou přípravu surovin při zachování typických chutí. Portfolio je pravidelně rozšiřováno o inovace, např. o limitované edice, a také o nabídku balených mexických produktů jako jsou například salsy, chilly omáčky, chipsy nebo nachos.
Franšízový způsob rozvoje sítě nebyl zvolen náhodou. Podle majitelů konceptu jde o ideální řešení, protože motivovaný lokální provozovatel dokáže mnohem lépe řídit svou pobočku. Jak z pohledu oslovení cílových skupin v dané lokalitě, tak z pohledu každodenní kontroly dodržování pravidel konceptu, která by byla na dálku z centrály obtížnější.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...