Restaurace skoro bez vaření
Majitel master-franšízové licence, případně area development manager, který se také může o spolupráci s Japanos ucházet, bude mít na starosti rozvoj pobočkové sítě tohoto původem rumunského konceptu na celém našem území. Bude tak odpovědný za otevírání dalších poboček ve spolupráci se single franšízanty. I ti se mohou vedení konceptu aktuálně hlásit. „Bylo by perfektní, kdybychom se mohli na všech evropských trzích rozvíjet díky spolupráci s těmi správnými franšízanty,“ říká Cristina El Majzoub, provozní ředitelka Japanos.
Otevření jedné pobočky značky Japanos na tuzemském trhu přijde majitele licence na zhruba 85 tisíc eur (cca 2,2 mil. Kč), a to v závislosti na velikosti a stavu prostor. Náklady na vybudování hlavní kuchyně činí asi 50 tisíc eur, vybavení restaurace přijde na 15 tisíc eur, se stejnou částkou je pak třeba počítat na pořízení chladicího vozu. Do zahajovacího marketingu by měl franšízový partner investovat cca 5 tisíc eur.
Od svých franšízových partnerů očekává poskytovatel licence Japanos zkušenosti s řízením vlastního byznysu, případně možnost zajistit manažera, který jeho pobočku povede. Samozřejmostí pak je dostatek kapitálu a absolvování školení, stejně jako následné dodržování standardů značky Japanos. Svým partnerům poskytuje podporu zejména v podobě pomoci při otevírání pobočky – s plány a designem restaurace i jejím vybavením. Důležitou součástí podpory jsou pak samotné recepty, včetně informací o používaných surovinách, výrobních procesech a s nimi spojenými neustálými školeními kuchařů. Tréninkem však prochází nejen oni, ale také zaměstnanci a management restaurace.
Není restaurace jako restaurace
Říkáte si, že sushi a Rumunsko nejde moc dohromady? Pak vězte, že Rumunsko je rodnou zemí značky Japanos, nikoli jeho zakladatelka. Tou je japonská modelka a herečka Kana Hashimoto, která se do Rumunska přestěhovala jako teenager. Po zhruba 20 letech spolupráce s obchodníkem Gabrielem Fafleiem se rozhodla realizovat svůj sen – otevřít v Rumunsku restauraci, ve které by zákazníkům nabízela autentická jídla z její domoviny s použitím tradičních surovin. To vše v moderním hávu, který zcela vyhovuje současným gastronomickým trendům.
Před několika lety fungovalo Japanos jako každá jiná moderní japonská restaurace s množstvím personálu. To se však změnilo v momentě, kdy si jeho vedení uvědomilo, že že než mít v každé pobočce zaměstnaných 10 lidí, je lepší mít 10 jednotlivců v centralizované kuchyni, která je propojena se zbytkem poboček. Díky tomu došlo ke snížení nákladů jednotlivých restaurací a také vyřešení problému s nedostatkem zaměstnanců, což je v současnosti nejen v oboru gastronomie palčivý problém. V současné době tak franšízor franšízantům během dne zajistí 3 až 4 čerstvé dodávky od kuchařů z centralizované kuchyně za zlomek nákladů, které by vynaložil v případě, že by tyto lidi zaměstnávali na každé jedné pobočce.
PŘEČTI ČLÁNKY
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
„Sushi restaurace nemůže fungovat jen se dvěma zaměstnanci, ale Japanos ano,“ říká Cristina El Majzoub, provozní ředitelka franšízového konceptu Japanos.
Zatímco některé společnosti během pandemie COVID-19 utrpěly ztráty, jiné změnily své zaměření, těšily se růstu a dosáhly úspěchu. Franšíza Japanos je jednou z nich.
Gastrokoncept Japanos chystá vstup na tuzemský trh. O rozvoj poboček by se měl postarat master-franšízant nebo Area development manager. Jaká investice na něj čeká?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...