Expanze u nás i v zahraničí

Nádech jižní Francie / Pobočky La Donuteria jsou laděny do stylu La Provence. Právě design cukráren je jednou z věcí, které přitahují pozornost potenciálních franšízantů.
pondělí
20.02.2023
Franšízová síť La Donuteria letos slaví 6 let na českém trhu. Jak se jí podařilo u nás prorazit a oslovit zákazníky i zájemce o licence?
 

Podle majitele této sítě Petera Straňáka bylo prvních pět let působení La Donuteria na českém trhu naplněných sladkými úspěchy i těžkými výzvami. „Vybudovali jsme si základnu loajálních zákazníků a etablovali jsme se jako známá značka ve vícero městech i v lokálních komunitách,“ říká s tím, že toto období bylo pro značku zejména dobou růstu a adaptace.

A tato doba bude pokračovat, protože již za nedlouho by se měly zákazníkům otevřít dveře tří nových poboček, a to v Praze 3, Plzni a také Chomutově. Tyto franšízy se tak připojí k šesti u nás již fungujícím pobočkám. Dobrou zprávou pro všechny případné zájemce o franšízové licence je, že podle pos na našem trhu stále existuje příležitost pro další cukrárny La Donuteria, a to ve vícerých městech. „Některé z těchto příležitostí využijeme již zanedlouho, na další si ještě chvíli počkáme,“ prozrazuje Straňák. Cílem franšízora je do budoucna ještě posílit jednou až dvěma pobočkami ty největší města jako je Praha a Brno. Dále by pak La Donuteria své místo ráda našla například v Ostravě, Liberci, Českých Budějovicích nebo Ústí nad Labem. Mimo hledáček franšízora však nejsou ani menší města, která jsou významným cílem turistů.

V době, kdy je nejen v médiích neustále slyšet, jak velké dopady má současná ekonomická krize na podnikání v Česku, se nabízí otázka, jak se v této poměrně neklidné době daří franšízantům. Zeptali jsme se tak i Petera Straňáka: „Současné obchodní podmínky nejen v gastro sektoru, ale obecně, jsou velmi proměnlivé a vyžadují absolutní nasazení, odhodlání a především solidaritu, a to nejen mezi pobočkami a centrálou, ale i mezi pobočkami navzájem, protože síla naší značky se odvíjí také od počtu poboček a pověsti, kterou si každý partner svou špičkovou prací získává,“ prozrazuje Straňák s tím, že i díky spolupráci všech zainteresovaných „složek“ tohoto koktejlu nemuselo vedení sáhnout ke změnám podmínek pro jednotlivé franšízové partnery.

Na cestě ke stovce

Koncept La Donuteria je totiž již od samého začátku nastaven tak, aby byl kapitálově velmi dostupný i pro běžné lidi, kteří třeba dříve pracovali v korporacích, nebo pro mladé lidi apod. Díky tomu si za investici, která se pohybuje od 900 tisíc Kč, mohou stát majiteli vlastní franšízové pobočky včetně včetně designu, vybavení, marketingového značení, franšízové licence a kompletního know-how a školení.

Původem slovenské značce se daří expandovat nejen na domácím trhu a u nás, ale zájem o franšízy je i v dalších evropských zemích. Díky tomu se podařilo otevřít pobočku v Paříži, Mnichově, Dublinu a na Kypru. Poměrně velké množství nových La Donuterií by pak mělo vzniknout i ve vzdálenějších destinacích, konkrétně v Dubaji, Kataru, Egyptě a Saudské Arábii. A ačkoli v posledně jmenovaných zemích je již kapacita naplněna, franšízoví partneři mají příležitost v dalších státech. I na to se chce majitel značky soustředit v letošním roce, na jehož konci by rádo mělo podepsaných 100 franšízových smluv. Aktuálně jich je 72.


Výzvy pro rok 2023 / Aktivně pracovat na stabilizaci a rozvoji stávajících poboček a franšízových partnerů a zároveň asertivně růst na zahraničních trzích s cílem kontinuálně a obezřetně rozvíjet naši značku. Takový je cíl La Donuteria pro letošní rok.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015