Expanze u nás i v zahraničí
Podle majitele této sítě Petera Straňáka bylo prvních pět let působení La Donuteria na českém trhu naplněných sladkými úspěchy i těžkými výzvami. „Vybudovali jsme si základnu loajálních zákazníků a etablovali jsme se jako známá značka ve vícero městech i v lokálních komunitách,“ říká s tím, že toto období bylo pro značku zejména dobou růstu a adaptace.
A tato doba bude pokračovat, protože již za nedlouho by se měly zákazníkům otevřít dveře tří nových poboček, a to v Praze 3, Plzni a také Chomutově. Tyto franšízy se tak připojí k šesti u nás již fungujícím pobočkám. Dobrou zprávou pro všechny případné zájemce o franšízové licence je, že podle pos na našem trhu stále existuje příležitost pro další cukrárny La Donuteria, a to ve vícerých městech. „Některé z těchto příležitostí využijeme již zanedlouho, na další si ještě chvíli počkáme,“ prozrazuje Straňák. Cílem franšízora je do budoucna ještě posílit jednou až dvěma pobočkami ty největší města jako je Praha a Brno. Dále by pak La Donuteria své místo ráda našla například v Ostravě, Liberci, Českých Budějovicích nebo Ústí nad Labem. Mimo hledáček franšízora však nejsou ani menší města, která jsou významným cílem turistů.
V době, kdy je nejen v médiích neustále slyšet, jak velké dopady má současná ekonomická krize na podnikání v Česku, se nabízí otázka, jak se v této poměrně neklidné době daří franšízantům. Zeptali jsme se tak i Petera Straňáka: „Současné obchodní podmínky nejen v gastro sektoru, ale obecně, jsou velmi proměnlivé a vyžadují absolutní nasazení, odhodlání a především solidaritu, a to nejen mezi pobočkami a centrálou, ale i mezi pobočkami navzájem, protože síla naší značky se odvíjí také od počtu poboček a pověsti, kterou si každý partner svou špičkovou prací získává,“ prozrazuje Straňák s tím, že i díky spolupráci všech zainteresovaných „složek“ tohoto koktejlu nemuselo vedení sáhnout ke změnám podmínek pro jednotlivé franšízové partnery.
Na cestě ke stovce
Koncept La Donuteria je totiž již od samého začátku nastaven tak, aby byl kapitálově velmi dostupný i pro běžné lidi, kteří třeba dříve pracovali v korporacích, nebo pro mladé lidi apod. Díky tomu si za investici, která se pohybuje od 900 tisíc Kč, mohou stát majiteli vlastní franšízové pobočky včetně včetně designu, vybavení, marketingového značení, franšízové licence a kompletního know-how a školení.
Původem slovenské značce se daří expandovat nejen na domácím trhu a u nás, ale zájem o franšízy je i v dalších evropských zemích. Díky tomu se podařilo otevřít pobočku v Paříži, Mnichově, Dublinu a na Kypru. Poměrně velké množství nových La Donuterií by pak mělo vzniknout i ve vzdálenějších destinacích, konkrétně v Dubaji, Kataru, Egyptě a Saudské Arábii. A ačkoli v posledně jmenovaných zemích je již kapacita naplněna, franšízoví partneři mají příležitost v dalších státech. I na to se chce majitel značky soustředit v letošním roce, na jehož konci by rádo mělo podepsaných 100 franšízových smluv. Aktuálně jich je 72.
PŘEČTI ČLÁNKY
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
La Donuteria se za pár let stala love brandem, který expanduje u nás i v zahraničí. Co se v této franšíze stalo za poslední rok? Odpovídá Petr Straňák, zakladatel & CEO.
Původně si chtěli otevřít malý vinný bar. Dnes Lukáš Jakubek spolu se Stanislavem Virdzekem provozují franšízu La Donuteria v Praze. Kdy přišla změna?
„V Česku plánujeme aktuálně otevírat nové pobočky ve městech s více jak 50 tisíci obyvateli,“ prozrazuje Peter Straňák, majitel franšízové sítě La Donuteria.
Za poslední rok se La Donuteria rozrostla z 15 na 40 poboček ve 14 evropských zemích. Kolik musí franšízant do podnikání s touto značkou investovat?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...