Franšízantem za dva měsíce

Vklad do byznysu / Počáteční investice do podnikání s franšízou Kofi Kofi se pohybuje od cca 350 do 550 tisíc Kč. Právě tolik totiž stojí vybavený a funkční KofiTruck. Dalších 40 tisíc Kč pak franšízant zaplatí za licenci ve formě licenčního poplatku.
Čtvrtek
04.05.2023
Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
 

První pojízdné kavárničky značky Kofi Kofi se do tuzemských ulic vydaly před 12 lety. Cílem jejich zakladatelů bylo od samého začátku vybudovat nezávislé podnikání, které bude fungovat prakticky kdekoli, bez nutnosti mít svou vlastní provozovnu. A přesně to vozíky s kavárenským vybavením splňují. „Vývoj KofiTrucku trval rok. Museli jsme zajistit, aby zvládl nejen náročný provoz, ale i veškeré požadavky hygieny. Bylo to náročné, zařízení jsme si nechali patentovat, ale každý den nás přesvědčuje, že se tato pečlivost vyplatila,“ říká Sabina Slavíková ze společnosti Kofi-Kofi servis, která za celou franšízou sítí stojí.

Dá se říct, že hned od prvního dne kavárny na kolech zaznamenaly úspěch. „Ukázalo se, že jsme se přesně trefili do potřeb zákazníků. Koupit si kvalitní espresso nebo cappuccino na ulici tehdy rozhodně nebylo nic běžného,“ vysvětluje. Postupně tak vedení společnosti začalo otevírat jeden provoz za druhým a na tuzemských ulicích byly KofiTrucky vidět. Netrvalo tedy dlouho a vzbudily zájem ze strany cateringových firem či dalších zájemců o pronájem celého vozíku. Výsledkem tohoto zájmu bylo rozhodnutí ze strany zakladatelů konceptu nabídnout ho jako franšízu. A toto rozhodnutí se, s ohledem na hustou síť pojízdných kaváren, zdá se, vyplatilo.

Zájemci a licence

V současnosti mají franšízoví partneři Kofi Kofi otevřeno 10 provozů v několika městech. Všichni měli na začátku jen jeden KofiTruck. Po zavedení úspěšného provozu pojízdných kaváren si pořídili další KofiTrucky pro nová prodejní místa, která si ve svých lokalitách vytipovali. „Už se nemuseli nic učit, pouze jsme jim pomohli proškolit rozšiřující se tým, zkontrolovat nastavené systémy, doplnit vybavení a také pomoci s kampaní pro zavedení nových míst,“ vysvětluje Slavíková s tím, že se všemi franšízanty je centrála v neustálém kontaktu, díky čemuž se mohou franšízanti kdykoli obrátit na vedení společnosti v případě, že potřebují vyřešit nějaký problém, případně se s ním podělit o vlastní zkušenosti, které přispějí k dalšímu rozvoji celé sítě.

Podle Sabiny Slavíkové si současní majitelé franšízových pojízdných kaváren ověřili, že konceptu a návratnosti svých investic mohou věřit. Neváhají tak své podnikání rozšířit o další pojízdný stánek s kávou v případě, že najdou vhodnou lokalitu. V současné době v rámci sítě funguje 26 pojízdných kaváren, z nichž 10 provozují franšízanti. Zbylých 16 provozuje v domovském Brně franšízor. Právě jihomoravská metropole je jediným tuzemským městem, ve kterém nelze získat franšízovou licenci. Brno si totiž franšízor nechává „pro sebe“.

Letošní rok by se však měl nést ve znamení dalšího rozšiřování sítě. Poskytovatel licencí se totiž rozhodl investovat do rozvoje franšíz více energie. „Cítíme, že v České republice je opravdu velký potenciál pro mobilní prodej kávy Kofi Kofi. Lidé chtějí investovat svůj čas a prostředky, získat nezávislost, podnikat a zabezpečit své rodiny. Nedávná pandemie, která zatřásla mnoha gastronomickými provozy, navíc způsobila, že uvažují trochu jinak a jsou obezřetnější ve svých rozhodnutích. Vzhledem k tomu, že nabízíme náš koncept kávové franšízy za opravdu rozumné peníze, může si ho dovolit téměř každý. Navíc mobilnost provozu znamená, že naši partneři “neutopí” finance v rekonstrukci a vybavování pronajatých prostor kaváren. KofiTruck a investice s ním spojené zůstávají jejich majetkem,“ prozrazuje Sabina Slováková s tím, že měsíčně se objeví zhruba pět vážných zájemců o franšízu. Momentálně jsou pro tři z nich připravovány nové KofiTrucky.

Na dosah zákazníkům

Pro rozjetí podnikání s franšízou Kofi Kofi jsou ideální větší města s vysokou koncentrací obyvatel, škol, univerzit, kancelářských budov, obchodních center, parků a pěších zón jsou ideální. Potenciální franšízanti by se tak měli soustředit právě na ně. Zvolit si a získat dobré prodejní místo je totiž naprosto klíčové. Ve velkých městech, jako je například Praha, chce vedení sítě získat hned několik franšízantů. Existuje v nich totiž potenciál pro provozování většího počtu KofiTrucků. Vyloučena podle Sabiny Slavíkové není ani expanze za hranice Česka. Zájem ze strany potenciálních partnerů by zde byl, nicméně zatím žádný ze zahraničních zájemců franšízora nepřesvědčil. Nicméně v momentě, kdy se najde vhodný a perspektivní partner, je Kofi  Kofi připraveno tuto příležitost využít.

Cesta od podpisu franšízové smlouvy do zahájení provozu KofiTrucku není příliš dlouhá. Od prvního kontaktu do zahájení činnosti to podle Sabiny Slavíkové v ideálním případě může trvat dva měsíce. „Po osobním setkání, upřesnění představ a návštěvě v místě podnikání budoucího franšízanta, podepisujeme smlouvu. Pak nastává společná práce, na jejíž konci je zbrusu nový provoz. Období od podpisu smlouvy je vyplněn zejména školeními, nastavováním procesů, nejrůznějším zařizováním,“ vysvětluje s tím, že časová prodleva může nastat pouze v případě, že franšízant nemá zajištěno místo, skladové prostory nebo svoje spolupracovníky. Koncept je však podle ní nastaven tak, aby franšízor během dvou měsíců dokázal vyrobit a dodat KofiTruck, vyškolit potřebný personál, předat veškeré know-how a pomoci zahájit provoz.


Správný franšízant / Zájemce o podnikání s Kofi Kofi nemusí mít zkušenosti z gastronomie. Ty mohou být někdy naopak komplikací. Pro franšízora jsou důležitější vlastnosti uchazeče o franšízu a také jeho přístup. Veškeré baristické dovednosti načerpá franšízant ve školicím centru franšízora, stejně jako při školeních v jeho vlastním provozu.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015