Franšízantem za dva měsíce
První pojízdné kavárničky značky Kofi Kofi se do tuzemských ulic vydaly před 12 lety. Cílem jejich zakladatelů bylo od samého začátku vybudovat nezávislé podnikání, které bude fungovat prakticky kdekoli, bez nutnosti mít svou vlastní provozovnu. A přesně to vozíky s kavárenským vybavením splňují. „Vývoj KofiTrucku trval rok. Museli jsme zajistit, aby zvládl nejen náročný provoz, ale i veškeré požadavky hygieny. Bylo to náročné, zařízení jsme si nechali patentovat, ale každý den nás přesvědčuje, že se tato pečlivost vyplatila,“ říká Sabina Slavíková ze společnosti Kofi-Kofi servis, která za celou franšízou sítí stojí.
Dá se říct, že hned od prvního dne kavárny na kolech zaznamenaly úspěch. „Ukázalo se, že jsme se přesně trefili do potřeb zákazníků. Koupit si kvalitní espresso nebo cappuccino na ulici tehdy rozhodně nebylo nic běžného,“ vysvětluje. Postupně tak vedení společnosti začalo otevírat jeden provoz za druhým a na tuzemských ulicích byly KofiTrucky vidět. Netrvalo tedy dlouho a vzbudily zájem ze strany cateringových firem či dalších zájemců o pronájem celého vozíku. Výsledkem tohoto zájmu bylo rozhodnutí ze strany zakladatelů konceptu nabídnout ho jako franšízu. A toto rozhodnutí se, s ohledem na hustou síť pojízdných kaváren, zdá se, vyplatilo.
Zájemci a licence
V současnosti mají franšízoví partneři Kofi Kofi otevřeno 10 provozů v několika městech. Všichni měli na začátku jen jeden KofiTruck. Po zavedení úspěšného provozu pojízdných kaváren si pořídili další KofiTrucky pro nová prodejní místa, která si ve svých lokalitách vytipovali. „Už se nemuseli nic učit, pouze jsme jim pomohli proškolit rozšiřující se tým, zkontrolovat nastavené systémy, doplnit vybavení a také pomoci s kampaní pro zavedení nových míst,“ vysvětluje Slavíková s tím, že se všemi franšízanty je centrála v neustálém kontaktu, díky čemuž se mohou franšízanti kdykoli obrátit na vedení společnosti v případě, že potřebují vyřešit nějaký problém, případně se s ním podělit o vlastní zkušenosti, které přispějí k dalšímu rozvoji celé sítě.
Podle Sabiny Slavíkové si současní majitelé franšízových pojízdných kaváren ověřili, že konceptu a návratnosti svých investic mohou věřit. Neváhají tak své podnikání rozšířit o další pojízdný stánek s kávou v případě, že najdou vhodnou lokalitu. V současné době v rámci sítě funguje 26 pojízdných kaváren, z nichž 10 provozují franšízanti. Zbylých 16 provozuje v domovském Brně franšízor. Právě jihomoravská metropole je jediným tuzemským městem, ve kterém nelze získat franšízovou licenci. Brno si totiž franšízor nechává „pro sebe“.
Letošní rok by se však měl nést ve znamení dalšího rozšiřování sítě. Poskytovatel licencí se totiž rozhodl investovat do rozvoje franšíz více energie. „Cítíme, že v České republice je opravdu velký potenciál pro mobilní prodej kávy Kofi Kofi. Lidé chtějí investovat svůj čas a prostředky, získat nezávislost, podnikat a zabezpečit své rodiny. Nedávná pandemie, která zatřásla mnoha gastronomickými provozy, navíc způsobila, že uvažují trochu jinak a jsou obezřetnější ve svých rozhodnutích. Vzhledem k tomu, že nabízíme náš koncept kávové franšízy za opravdu rozumné peníze, může si ho dovolit téměř každý. Navíc mobilnost provozu znamená, že naši partneři “neutopí” finance v rekonstrukci a vybavování pronajatých prostor kaváren. KofiTruck a investice s ním spojené zůstávají jejich majetkem,“ prozrazuje Sabina Slováková s tím, že měsíčně se objeví zhruba pět vážných zájemců o franšízu. Momentálně jsou pro tři z nich připravovány nové KofiTrucky.
Na dosah zákazníkům
Pro rozjetí podnikání s franšízou Kofi Kofi jsou ideální větší města s vysokou koncentrací obyvatel, škol, univerzit, kancelářských budov, obchodních center, parků a pěších zón jsou ideální. Potenciální franšízanti by se tak měli soustředit právě na ně. Zvolit si a získat dobré prodejní místo je totiž naprosto klíčové. Ve velkých městech, jako je například Praha, chce vedení sítě získat hned několik franšízantů. Existuje v nich totiž potenciál pro provozování většího počtu KofiTrucků. Vyloučena podle Sabiny Slavíkové není ani expanze za hranice Česka. Zájem ze strany potenciálních partnerů by zde byl, nicméně zatím žádný ze zahraničních zájemců franšízora nepřesvědčil. Nicméně v momentě, kdy se najde vhodný a perspektivní partner, je Kofi Kofi připraveno tuto příležitost využít.
Cesta od podpisu franšízové smlouvy do zahájení provozu KofiTrucku není příliš dlouhá. Od prvního kontaktu do zahájení činnosti to podle Sabiny Slavíkové v ideálním případě může trvat dva měsíce. „Po osobním setkání, upřesnění představ a návštěvě v místě podnikání budoucího franšízanta, podepisujeme smlouvu. Pak nastává společná práce, na jejíž konci je zbrusu nový provoz. Období od podpisu smlouvy je vyplněn zejména školeními, nastavováním procesů, nejrůznějším zařizováním,“ vysvětluje s tím, že časová prodleva může nastat pouze v případě, že franšízant nemá zajištěno místo, skladové prostory nebo svoje spolupracovníky. Koncept je však podle ní nastaven tak, aby franšízor během dvou měsíců dokázal vyrobit a dodat KofiTruck, vyškolit potřebný personál, předat veškeré know-how a pomoci zahájit provoz.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...