Z Rumunska do celého světa / Japanos v současné době jedná o rozšíření do Francie, Kosova, Malty a Černé Hory. V hledáčku má i Česko.
pondělí
19.07.2021
Zatímco některé společnosti během pandemie COVID-19 utrpěly ztráty, jiné změnily své zaměření, těšily se růstu a dosáhly úspěchu. Franšíza Japanos je jednou z nich.
 

Rychlá reakce na změnu a chuť být tu pro své zákazníky i v době, kdy restaurace, bistra a další gastroprovozy omezovaly své fungování, napomohla franšízové síti Japanos k vyšším ziskům. V době, kdy jiní počítali ztráty, původem rumunská franšíza zvýšila své denní tržby z 2000 na 20 000 eur. Přispěl k tomu i systém fungování franšízového systému, který na českém trhu hledá aktuálně master-franšízanta nebo Area Development Managera.

Cílem Japanos je, aby zákazníci v jejich pobočkách zažili rychlý a kvalitní servis. Z provozního hlediska má Japanos centrální kuchyň, která zvládne většinu práce týkající se přípravy pokrmů. Následně pak na trhu fungují pobočky, v nichž již nedochází k nějakému velkému vaření. Centrální kuchyň obstará přípravu polévek a sushi, stejně tak zpracovává online dodávky. To zaměstnancům jednotlivých restaurací uvolní značné množství času, aby mohla komunikovat se zákazníky a poskytovat rychlé služby. Stejně tak je pro majitele restaurace výhodou, že nemusí zaměstnávat velké množství lidí, kteří by se starali o provoz kuchyně.

Podle provozní ředitelky Cristiny El Majzoub bylo k implementaci tohoto systému třeba nastavit řadu interních procesů. "Hlavní kuchyň je centralizované zařízení, které distribuuje jídlo do poboček tak, aby se v nich již nemuselo vařit. Naše restaurace a pobočky našich franšízantů nabízí sushi, ramen a bento, které již byly čerstvě připravené v centrální kuchyni,“ uvedla vysvětluje Cristina El Majzoub, provozní ředitelka společnosti Japanos.

Náskok díky inovacím

Právě tento systém fungování umožnil vedení konceptu efektivně reagovat na měnící se situaci na trhu. Vedení Japanos se tak rozhodlo své pobočky během pandemie neuzavřít, k čemuž vyzvali i své franšízové partnery. Centrální kuchyně totiž neslouží pouze restauracím, ale také obsluhují online doručovací platformu. A výdejními místy byly i restaurace franšízantů. "Nepovažovali jsme pandemii za problém. Naším hlavním cílem bylo přežití. Otevřeli jsme naši kuchyň a okamžitě jsme zahájili dodávky,“ doplňuje Cristina El Majzoub. Velkou výhodou byl fakt, že zatímco jiné restaurace do svého provozu online obsluhu zákazníků teprve zaváděly, v Japanos již fungovala. 

Když se finanční potíže začaly v důsledku pandemie dotýkat opravdu každého, pustilo se vedení společnosti do kampaně v duchu sociální odpovědnosti. "Neměli jsme žádný nájem ani velkou základnu zaměstnanců, proto jsme se rozhodli nabídnout našim zákazníkům slevy a speciální nabídky, aby pro ně byly produkty cenově dostupnější. Fungovalo to perfektně. Pro nás i naše klienty,“ dodává provozní ředitelka společnosti.

Změnou k větší efektivitě

Systém, který funguje dnes, byl v minulosti jiný. Restaurace Japanos fungovaly před lety stejně jako každá jiná japonská restaurace – s kompletním personálem, kuchyní, kuchaři a sushi mistry. Pak však přišlo rozhodnutí, které se, zdá se, vyplatilo. Místo toho, aby měli v každé pobočce deset zaměstnanců, rozhodli se mít deset lidí v jedné centralizované kuchyni, která je propojena se zbytkem poboček. „Stejně tak jsme dospěli k tomu, že mít mnoho produktů v nabídce je zbytečné. Také jsme si uvědomili, že většina našich výdajů tvoří ty personální, proto jsme přistoupili k zeštíhlení počtu zaměstnanců,“ vysvětluje Cristina a dodává: "Sushi restaurace nemůže fungovat jen se dvěma zaměstnanci, ale Japanos ano.“

Ačkoli hlavním motivem restrukturalizace bylo snižování nákladů, vyřešil se tak i nedostatek personálu, se kterým se gastronomický trh potýká. Zvlášť v oblasti, kdy je potřeba určitá specializace, což příprava sushi bezesporu je. Všichni kuchaři v Japanos jsou Japonci a velkými zkušenostmi. Japanos rostl díky rychlému rozhodnutí změnit své fungování a vyhovět novým požadavkům. Nyní značka plánuje vytvořit maloobchodní brand balených produktů z centrální kuchyně, které by byly dodávané do kaváren a supermarketů. 


Cena za úspěch / Otevření jedné pobočky značky Japanos na tuzemském trhu přijde majitele licence na zhruba 85 tisíc eur (cca 2,2 mil. Kč), a to v závislosti na velikosti a stavu prostor.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015