Zisk za času pandemie
Rychlá reakce na změnu a chuť být tu pro své zákazníky i v době, kdy restaurace, bistra a další gastroprovozy omezovaly své fungování, napomohla franšízové síti Japanos k vyšším ziskům. V době, kdy jiní počítali ztráty, původem rumunská franšíza zvýšila své denní tržby z 2000 na 20 000 eur. Přispěl k tomu i systém fungování franšízového systému, který na českém trhu hledá aktuálně master-franšízanta nebo Area Development Managera.
Cílem Japanos je, aby zákazníci v jejich pobočkách zažili rychlý a kvalitní servis. Z provozního hlediska má Japanos centrální kuchyň, která zvládne většinu práce týkající se přípravy pokrmů. Následně pak na trhu fungují pobočky, v nichž již nedochází k nějakému velkému vaření. Centrální kuchyň obstará přípravu polévek a sushi, stejně tak zpracovává online dodávky. To zaměstnancům jednotlivých restaurací uvolní značné množství času, aby mohla komunikovat se zákazníky a poskytovat rychlé služby. Stejně tak je pro majitele restaurace výhodou, že nemusí zaměstnávat velké množství lidí, kteří by se starali o provoz kuchyně.
Podle provozní ředitelky Cristiny El Majzoub bylo k implementaci tohoto systému třeba nastavit řadu interních procesů. "Hlavní kuchyň je centralizované zařízení, které distribuuje jídlo do poboček tak, aby se v nich již nemuselo vařit. Naše restaurace a pobočky našich franšízantů nabízí sushi, ramen a bento, které již byly čerstvě připravené v centrální kuchyni,“ uvedla vysvětluje Cristina El Majzoub, provozní ředitelka společnosti Japanos.
Náskok díky inovacím
Právě tento systém fungování umožnil vedení konceptu efektivně reagovat na měnící se situaci na trhu. Vedení Japanos se tak rozhodlo své pobočky během pandemie neuzavřít, k čemuž vyzvali i své franšízové partnery. Centrální kuchyně totiž neslouží pouze restauracím, ale také obsluhují online doručovací platformu. A výdejními místy byly i restaurace franšízantů. "Nepovažovali jsme pandemii za problém. Naším hlavním cílem bylo přežití. Otevřeli jsme naši kuchyň a okamžitě jsme zahájili dodávky,“ doplňuje Cristina El Majzoub. Velkou výhodou byl fakt, že zatímco jiné restaurace do svého provozu online obsluhu zákazníků teprve zaváděly, v Japanos již fungovala.
Když se finanční potíže začaly v důsledku pandemie dotýkat opravdu každého, pustilo se vedení společnosti do kampaně v duchu sociální odpovědnosti. "Neměli jsme žádný nájem ani velkou základnu zaměstnanců, proto jsme se rozhodli nabídnout našim zákazníkům slevy a speciální nabídky, aby pro ně byly produkty cenově dostupnější. Fungovalo to perfektně. Pro nás i naše klienty,“ dodává provozní ředitelka společnosti.
Změnou k větší efektivitě
Systém, který funguje dnes, byl v minulosti jiný. Restaurace Japanos fungovaly před lety stejně jako každá jiná japonská restaurace – s kompletním personálem, kuchyní, kuchaři a sushi mistry. Pak však přišlo rozhodnutí, které se, zdá se, vyplatilo. Místo toho, aby měli v každé pobočce deset zaměstnanců, rozhodli se mít deset lidí v jedné centralizované kuchyni, která je propojena se zbytkem poboček. „Stejně tak jsme dospěli k tomu, že mít mnoho produktů v nabídce je zbytečné. Také jsme si uvědomili, že většina našich výdajů tvoří ty personální, proto jsme přistoupili k zeštíhlení počtu zaměstnanců,“ vysvětluje Cristina a dodává: "Sushi restaurace nemůže fungovat jen se dvěma zaměstnanci, ale Japanos ano.“
Ačkoli hlavním motivem restrukturalizace bylo snižování nákladů, vyřešil se tak i nedostatek personálu, se kterým se gastronomický trh potýká. Zvlášť v oblasti, kdy je potřeba určitá specializace, což příprava sushi bezesporu je. Všichni kuchaři v Japanos jsou Japonci a velkými zkušenostmi. Japanos rostl díky rychlému rozhodnutí změnit své fungování a vyhovět novým požadavkům. Nyní značka plánuje vytvořit maloobchodní brand balených produktů z centrální kuchyně, které by byly dodávané do kaváren a supermarketů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Sushi je celosvětově oblíbená pochoutka. Zákazníky v Česku chce se svou nabídkou oslovit značka Japanos, pomoci jí v tom má master-franšízant a další franšízanti.
„Sushi restaurace nemůže fungovat jen se dvěma zaměstnanci, ale Japanos ano,“ říká Cristina El Majzoub, provozní ředitelka franšízového konceptu Japanos.
Gastrokoncept Japanos chystá vstup na tuzemský trh. O rozvoj poboček by se měl postarat master-franšízant nebo Area development manager. Jaká investice na něj čeká?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...